Forældresamarbejde

I område Trollesminde vægter vi samarbejdet med forældre højt. Forældres kendskab til eget barn samt blik på vores pædagogiske praksis, er værdifuldt supplement til vores pædagogiske faglighed. Ud over den daglige dialog, er der i Hillerød Kommune mulighed for indflydelse gennem dagtilbudsråd og områdebestyrelse.

I den enkelte daginstitution, er der et dagtilbudsråd, som du kan melde dig til på det årlige forældremøde i efteråret, hvis du er interesseret i at være i dialog med andre forældre og personale om overordnede principper i dit barns dagtilbud.

For hele området er der en områdebestyrelse, som er sammensat af forældrerepræsentanter fra dagtilbudsrådene, hvor de overordnede principper for det samlede område drøftes. Som eksempel har områdebestyrelsen fastsat principper for aflevering og afhentning i vores dagtilbud baseret på de gode pædagogiske erfaringer, der blev gjort under Covid-19 pandemien.